WorldCat widget

Anneke schreef vandaag een interessante post over de uitbreidingen van WorldCat. Sinds ik PiCartaloos ben kijk ik vaak in deze catalogus als ik op zoek ben naar literatuur en wil achterhalen of de gevonden boeken bij een bibliotheek in de buurt te vinden zijn. Ik vond op dezelfde WorldCat-pagina een paar mooie widgets die gemakkelijk aan je blog of website toe te voegen zijn.



Zoek een item in bibliotheken bij u in de buurt:
WorldCat.org >>




Zoek een item in bibliotheken bij u in de buurt:
WorldCat.org >>

De codes van deze widgets zijn op de website van WorldCat te vinden. Helaas kun je het niet toevoegen als gadget op een hyvespagina. Ik heb daarom alleen de link naar deze catalogus toegevoegd aan de Bibliotheek-hyve. Maar of deze verwijzing veel gebruik wordt? Ik krijg er in ieder geval weinig feedback over via hyves. Wat dat betreft kan de Nederlandse vriendensite een voorbeeld nemen aan Facebook die wel deze mogelijkheid biedt.

Tot slot is er ook een speciale versie van WorldCat voor je iphone. Meer informatie hierover vind je op Bibliotheek 2.0.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Social media voor dummies

JeBibliotheek: van Blogger naar Wordpress

Website Haagse filmbank, 1905-1985