Gary Vaynerchuk bij symposium UgameUlearn

Het belooft een interessante dag te worden bij UgameUlearn: the user experience op 1 april aanstaande. Waar ik vooral naar uitkijk is het skype interview met social media goeroe Gary Vaynerchuk.

De van oorsprong Russische Vaynerchuk wist in korte tijd naamsbekendheid te verwerven als wijn expert met behulp van social media, zoals facebook en twitter. Zijn videoposts (vlogs) op zijn blog: Wine Library TV trekken 80.000 kijkers per dag. Door zijn succes is hij een veelgevraagd spreker en inmiddels heeft hij een boek over zijn ervaringen gepubliceerd. Uiteraard een bestseller.

Wat mij vooral aanspreekt is zijn passie voor mensen en zijn durf om met sociale media te experimenteren. Kijk maar eens naar onderstaande YouTube film die ik voor het eerst zag op Archief 2.0. Zijn niet conservatieve houding zal wellicht niet iedereen aanspreken, maar daardoor weet hij wel de aandacht vast te houden.



“[…] Listening to your users… absolutely… But giving a shit about your users is way better... Doing something… answering those emails… giving a crap… caring about your user base, that’s what you need to do

Get out there and network. The ony way to succeed now is to be completely transparent…completely. “

Reacties

DaniĆ«lle zei…
Ik heb inmiddels een verzoek ingediend, ik ben benieuwd of ik ook daadwerkelijk mag gaan.
Ik hoop het wel, Daan. Zou gezellig zijn je weer ff f2f te spreken! :-)
Helemaal mee eens: an amazing man, zondermeer!
@Ton
Idd :-)

Dank voor het plaatsen van de video op Archief 2.0 destijds. Als je het niet had gedaan dan had ik deze post misschien helemaal niet geschreven. Ga je ook naar UgameUlearn?
@Wilma Nee (helaas) niet. Maar ik volg het met veel belangstelling, voor zover mogelijk.
@Ton Er zal wel veel over getwitterd en geblogd worden. Dus dat zit wel goed ;-)

Populaire posts van deze blog

Social media voor dummies

JeBibliotheek: van Blogger naar Wordpress

Website Haagse filmbank, 1905-1985